.

.

sunnuntai 5. kesäkuuta 2016

Loma-asu ja paljastuksia


Sain jo aikaa sitten Meidän elämää -blogin Anulta haasteen kertoa itsestäni 10 sekalaista asiaa. Haasteen mukaan tulisi jakaa jotain sellaista, jota en olisi ennen blogissa kertonut ja mieluiten vielä sellaista, mikä ehkä vähän hämmästyttää ja kummastuttaa.

Kuvitan tämän haastevastauksen paluulla huhtikuiselle Teneriffalle. (Matkajuttu täällä, klik.)
Teneriffalla oli upeat auringonlaskumaisemat, ja asukuvien hame oli reissussa mieluisin asuni illanviettoon.

Lapset nimesivät tuon hameen roskahameeksi. Hame on äitini vanha. Tuskin olisin ikinä itse osannut tuollaista hankkia, mutta nyt olen aivan ihastunut roskahameeseen. Roskat välkehtivät kivasti auringonlaskussa, ja hameesta tulen muistamaan aina juuri tämän reissun.


Sitten kymmeneen faktaan:

1) Minulle jää hyvin mieleen se miten olen ollut pukeutunut vähänkin merkittävämmissä tilanteissa. Eli voin todellakin muistella esimerkiksi matkoja sen mukaan mitä vaatteita siellä pidin.

2) Olen tehnyt jos jonkinlaista palkattua myyntityötä. Olen myynyt mm. moottoripyörävarusteita, kirjoja, sijoituksia, matkavaluuttaa, merikarttoja, elintarvikkeita, koulutuksia, matkoja, konsultointia, vaatteita, käännöksiä, kummilapsia ym.
Että mitä sulle laitetaan?



3) Leikkipuistossa on harvoin sellaisia vempeleitä, joihin en kehtaisi mennä. Vauvakeinuun takapuoleni ei kuitenkaan mahdu. Olen toki sitäkin kokeillut.

4) En tahdo kestää epäoikeudenmukaisuutta. Saatan jankuttaa aiheesta, jos se osuu lähelle.



5) Olen elämäni kunnossa fyysisesti. Lihaksia minulla ei silti ole vieläkään. Tuskin koskaan tuleekaan.

6) Ilahdun, liikutun, nauran, itken, innostun ja pahastun herkästi. Taidan olla muodikkaasti tunneherkkä. Olen kuitenkin näissäkin asioissa melko nopea. En jää vellomaan. Olen myös opetellut sivuuttamaan pahastuksenaiheita ja huomannut, että se toimii.



7) En pidä puolituntemattomien kiusoittelevasta huumorista. Enkä kestä flirttailua. Olen siis aivan tosikko.

8) Käytän huulipunaa, vaikka olen yksin kotona enkä lähde minnekään. Se on naisellinen oikeuteni.


9) Arvostan vastavuoroisuutta ja toivon, että itselläni ei olisi kovin pahoja sokeita pisteitä siinä.

10) Minulla on ongelma jonottamisen kanssa. En oikein jaksaisi jonottaa. Ainakaan sovituskoppiin en jonota ikinä. Eilenkin kokeilin puolentusinaa mekkoa Halosen Outletissa ihan sujuvasti ilman koppia. Liikkeestä löytyi sellainen sopiva katvealue. Ja ostin muuten aivan ihanan mekon!


Tällaisia paljastuksia. Hämmästyittekö yhtään?

Kovasti toivon hellekelejä takaisin. En ole roskahametta päässyt vielä kotioloissa käyttämään. Auringonlaskujakin olisi mukava ihastella myös mökkilaiturilta. Hus pois raekuurot ja tuuli!

Terveisin Katja

Instagram-sivuni löydät TÄÄLTÄ.  Nainen Talossa on myös Facebookissa. Voit tykätä blogin sivusta ja tilata päivitykset TÄÄLLÄ.

44 kommenttia:

  1. Henot paljastukset - entä mitä sulle laitetaan 😂 Itse en ole ollut varsinaisessa myyntityössä koskaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva :). En tiedä mistä minulle tuli mieleen listata noita myyntiartikkeleita. Lisääkin olisi vaikka kuinka. Minä en pääse myyntiroolistani varmaan koskaan. Eiköhän maailma mene siihen suuntaan, että melkein joka hommassa on jonkinlainen myyntielementti. Vähintään "edustetaan" jotain asiaa.

      Poista
  2. Kiva kesähame ja ihania lomakuvia!
    Ja kyllä - uusia asioita tuli tässäkin postauksessa sinusta esille; esim. en tiennyt, että olet tuollainen myynnin ammattilainen;)
    Kauniita kesäsäitä, iloa ja valoa sinulle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Lady <3.
      Aika laajasti tosiaan on tullut kaikenlaista kaupattua :). Oma tekeminen on itselle niin itsestäänselvää, että välillä on ihan hyvä listatakin kokemuksiaan.

      Poista
  3. Voi mikä kaunotar. Ihana hame ja kokonaisuus muutenkin. Ihania tunnelmakuvia.

    VastaaPoista
  4. Myyntitykki tuli yllätyksenä, mutta tunneherkkyys on vahvuus ei muotioikku. Huulipuna piristää harmaimmankin päivän. Minulla ripsiväri on ihan must. Aurinkoisia mekkokelejä! Tuija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tuija! Kyllä minäkin koen, että tunneherkkyys on ennemmin vahvuus. Elämästä saa helposti enemmän irti iloa, kun kokee herkästi. Mutta en voi väittää etteikö se toinen puoli joskus ottaisi päähän. Nykymaailma suosii tietynlaista putkiaivoisuutta ja sitä olen opetellut.

      Poista
  5. Tuo huulipunajuttu oli hauska! Minulla on aina hukassa huulipunat tai -kiilteet. Eilenkin yritin etsiä juhlia varten, onneksi yksi löytyi. Yleensä laitan laukkuun johonkin lokeroon punan, sitten ne hukkuu jostain syystä. Saattaa löytyä auton keskiosan lokerosta tai kylppärin pöydältä. Tuo hame näyttää kivalle! Ja samaa minäkin teen, jos en jaksa sovittaa. Vedän vaatteen siinä jossain peilin lähellä ja katson näyttääkö mille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Aikku. Minulle kevyt meikki ja tuo huulipuna on samanlainen rutiini kuin hampaiden pesu aamulla. Ilman rutiinia päivä ei käynnisty. Se on tunnejuttu vähintään yhtä paljon kuin ulkonäköjuttu :).
      Minusta vaatekaupoissa voisi olla sellaisia yleisiä sovitustiloja koppien lisäksi.

      Poista
  6. Kaunis nainen ja upeat maisemat!
    Eipä oo vielä missään tullut vastaan sovituskopin ulkopuolella vaatteita sovittavaa asiakasta, mutta todella mahtavaa - sillä jonottaminen on tylsää :D

    Oikein mukavaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marru :)
      Ehkä me kaupan puolella sovittajat osaamme piiloutua juuri sopivasti, kun et ole meihin törmännyt :D. Minä taivun aika moneen, mutta pitkässä jonossa tuntuu, että elämä menee ohitse.

      Poista
  7. Ihana mekko ja näkee kyllä, että olet niin hyvässä kunnossa. Samainen tosikko täälläkin, vieraiden kiusoitteleva huumori ei nappaa, se on liian tuttavallista, muutenkin nauran vain itselleni enkä muille ja siksi en pidä myöskään, että muut nauraa minun kustannuksella, koska en itse toimisi niin. Täällä laitan aina Joe Blascoa tummille silmänalusille, sekin on kait sama naisellinen oikeuteni, hih.

    Ihana postaus ja hienot vastaukset Katja <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiia <3. Huumori on vaikea laji. Itsekin nauran mieluusti itselleni. Se on turvallista. Olen varmaan viljellyt omaa huumoriani myös joskus ihan väärässä paikassa, mutta vahingoista viisastuu. Tietynlainen kiusoittelu on kyllä raskasta. Joillakin se on jatkuva tapa.

      Poista
  8. Kaunis tuo kesähameesi ja kivoja paljastuksia. Tiedän niin tuon tunneherkkyyden. Toistaalta sitä on iloinen piirteestään, mutta on hetkiä kun soisi kyynelkanaviensa pysyvän hieman paremmin tukossa. Eilen olin ylpeä kun selvisin koulun suvivirrestä pelkällä räpyttelyllä, ilman nenäliinoja ;) Ja epäoikeudenmukaisuus, se saa minutkin kiehahtamaan välittömästi. Mukavaa sunnuntaita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anu. Joka paikassa ei tosiaan haluaisi herkistyä. Ja kyllä minä osaan sitä aika hyvin torjuakin. Sopivat mielikuvaharjoitukset auttavat. Voi ajatella vaikka tiskivuorta tai pyykkikasaa. Tai ehkä sittenkin jotain muuta, sillä joskus nuo mainitut vasta itkettävätkin ;)

      Poista
  9. Ihana roskahame! Täällä toinen tosikko. Ilmankos meillä olikin niin hauskaa yhdessä kahvilla! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Tuire. No ilmankos viihdyttiin. Kyllä tosikko toisen tosikon kanssa pärjää :D

      Poista
  10. Näitä on niin mukava lukea ja kivalla tavalla oppii uutta kanssabloggaajista. Upeat maisemat olit ikuistanut. Huippua viikkoa toivottaen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tiina. Minäkin tykkään haasteista :)

      Poista
  11. Todella kauniit kuvat! Tuo asusi tuo mieleeni juuri etelänmatkat. Tuollaisessa lähtisin illalla syömään. Olipa mukava lukea nuo paljastukset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Minna. Etelänhame tuo onkin. Ja täällä kotimaassa sopisi helleiltaan.

      Poista
  12. Täällä toinen tunneherkkis..laineet ly laidasta laitaan ihan hetkessä, mutta en pahemmin kyllä jää vellomaan tunteissani. Toiset kokevat sen häiritsevänä jopa ylimielisenä! Ihana roskahame, juuri sopivan rento ja kaunis kesään.
    Itse olen sparrannut itseäni tuon jonottamisen suhteen, mutta pukukoppiin en todellakaan jonota...mikään vaate ei ole niin tärkeä, että jonotan sen takia...ja sovittaa voi jopa ilman sovituskoppia ;)
    Ihana postaus ja ihanat kuvat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Satu :)
      Joskus tietysti on pakko jonottaa. Onneksi silloin voi useimmiten selata Instaa :D.
      Hmm... ylimielisyys on tietysti ikävä väärä johtopäätös. Mietin, että voisiko minuakin tulkita niin silloin, kun en halua näyttää herkkyyttäni. Ehkä.

      Poista
  13. Kiitos ihanista vastauksista ja kun lähdit mukaan! Enpä todellakaan tiennyt, että olet tuollainen myyntitykki, mutta täytyy sanoa, että sinulta voisin kyllä ostaa melkein mitä vain 😊. Ihana on tuo hame ja nuo kuvat❤️. Jonottamista inhoan myös minä, olen myös harrastanut tuota koppien ulkopuolella sovittamista joskus, toisinaan sitten vain ostan summa mutikassa ja kokeilen kotona, kuten kuluneella viikolla xxl:ssä ja kaikki olivatkin yllättävästi sopivia.

    Nyt sitä auringonpaistetta kiitos tänne päin ja kesä takaisin, inhoan näitä kylmiä kesiä ihan täysillä!!!!! Mukavaa alkavaa viikkoa kuitnekin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anu itsellesi. Minun on pitänyt tehdä tämä jo kauan, mutta eihän blogille ole aikaa niin kuin tahtoisi.
      Olen melkein joka työpaikassa 15-vuotiaasta lähtien myynyt jotain. On siinä kaikenlaista ehtinyt kaupitella. Kiva kuulla, että ostaisit. Tiedän sitten minne tulla, jos vielä tulee tarve saada kauppaa aikaseksi :D

      Poista
  14. Vai että roskahame :D. Mutta kaunis sellainen! Muistelen, että silloin kuin itse olin nuori, noita kutsuttiin Salsahameiksi ja mulla oli silloin tuollainen ruskean sävyinen myös. (Saatetaan olla äitisi kanssa suht samaa ikäkaliiperia..)

    Ja ihant vastaukset! Kohdat 1, 2, 4, 6 ja 9 voisin kopioida itselleni ihan sellaisenaan. Joskin myyntiartikkelit vähän toisenlaisia, mutta kuitenkin. Kaikkea kesäkukista hirsitaloihin ja ostajat oman kylän ihmisistä maailman toiselle laidalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Annukka. Salsahame se taitaa olla. Salsahame roskilla :)
      Kiva että löysit tuttuja juttuja. Myyntitaitoa tarvitaan aina. Siinä mielessä se on aika hyvä ala.

      Poista
  15. Ihanat maisemakuvat! Aah!
    Hamekin on kaunis ja kateellisena katselen super sutjakkaa vartaloasi.

    En tiennyt, että sinulla on myyntitausta. Minä en ole ikinä myynyt mitään kuluttajille, mutta B2B myyntiä olen tehnyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kepponen. Tuo maisema oli joka ilta niin ihana. Olen auringonlaskuromantikko.
      Minä olen tehnyt sekä B2B-myyntiä että kuluttajamyyntiä. Kummassakin lajissa on omat haasteensa ja houkutuksensa.


      Poista
  16. Sulla on kyllä mieletön kroppa, varmasti olet rlämäsi kunnossa. <3 Hyvää sunnuntai-iltaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Katja. Kyllä kropassa on kolmen pojan jäljet ja niin saa ollakin :). Sutjakkuutta on kyllä tullut juoksun ja kevyen kotijumpan sivutuotteena. Minä nautin siitä, kun keho ei enää niin helposti väsy. Se on huippua!

      Poista
  17. Mainioita paljastuksia.
    Ihan paras oli toi vika, koska olen itse täsmälleen samanlainen ja olen Myös kokeillut vaatteita myymälän puolella. Kärsimättömyyden kuningatar!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti!
      Yleensä ennakoin sovituskoppijonokriisin siten, että pukeudun ostoksille "helposti". Kun päällä on toppi ja tiukat housut, niin melkein mitä tahansa voi vetää siihen päälle ilman vilauttelua :D

      Poista
  18. Ihana postaus! Hame on todella kaunis, näytät upealta siinä. Ja upeat ovat myös maisemakuvat.
    Kivoja paljastuksia :) Pystyn samaistumaan useampaan kohtaan :D

    VastaaPoista
  19. Ihania paljastuksia!!
    Minäkin kokeilen vaatteita usein ilman sovituskoppia ja sekös poikaani nolottaa.
    Hame on kaunis ja muistoja tulee niin erilaisista asioista!
    Aivan mahtava postaus, kiitos siitä ja kesäkuun lumoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Susanna. Lapsiparat joutuvat kestää noloja äitejään mitä erilaisemmmissa tilanteissa :)

      Poista
  20. Kiva postaus, ja mielenkiintoisia asioita kerroit! Olen myös kärsimätön jonottamaan. Nuorempana jaksoin sitäkin paremmin. Leikkipuistossa on tosiaan pakko testata laitteet. Tylsää olisi vain istuskella penkillä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Minä olen aina tykännyt mennä mukana. Sisähuvipuistossakin on kivempi kiipeillä pikkupojan perässä kuin istua penkillä ja tylsänä tuijottaa ;). Onneksi on vielä yksi niin pieni, että voi mennä perässä "vahtimaan"...

      Poista
  21. Hyviä paljastuksia. En mäkään jaksaisi jonottaa!

    VastaaPoista
  22. Olipa mukava kirjoitus! Täällä myös yksi tosikko + herkkis. Ihanaa että on muitakin. Tuntuu välillä että olen ainoa.. Kärsivällisyyttä olen opetellut, siitä on kyllä hyötyä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Kärsivällisyyttä minäkin olen oppinut vuosien varrella. Lapset ovat aika hyviä opettajia. Ja olet niin oikeassa, että hyötyähän hermoista on :). Mutta sovituskoppijonotukseen ei oppi vielä riitä alkuunkaan :D

      Poista

Kiitos kommentistasi!